About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Thursday, February 16, 2012

Anugerah Terindah

Setiap kali puas menyusu udin akan tidur..lena sungguh. Aku suka sangat saat2 ni..sebab tiap kalu udin tidur, aku akan tatap muka udin..lama..senyum sorang2.

Macam macam memek muka udin time die tidur..sekejap senyum sekejap jebek tak lame pas tu senyum semula..de masa tu die gelak ngekek2 tapi mata terpejam..Ya Allah..geram sangat..teringat mak cakap "kakak die ngagah die la tu, kakak die ajak main. kalo die jebek kakak die mengusik die"..

Kadang kadang udin wat mulut cam nyonyot susu..comel sungguh..kecup kecap bunyik mulut udin.setiap kali tengok udin tak terucap syukur aku pada Yang Maha Esa atas kurnianNya..Alhamdulillah..

Ketika menatap udin mata aku akan merayap ke seluruh muka udin..pastu aku tengok semua yang ada pada muka udin..sama ada banyak ikut mama @ abah..hidung, telinga, belakang kepala, bentuk rambut, dahi, bulu mata ikut abah..mulut, bentuk pipi, bentuk kening ikut mama..udin banyak ikut abah..agaknya sebab tu suka sangat main ngan abah..udin dah makin pandai..die tahu abah die de dekat die walaupun abah duk belakang udin..terpusing2 kepala udin nak tengok abah..

Setiap kali tengok udin juga aku teringat zaman bercinta, bertunang dan time nikah aku sebab udin adalah hasil dari percintaan kami..rasa seronok sangat..berkawan, bercinta dan berkahwin sekarang de anak..cepat sangat masa berlalu..dulu masa bercinta selalu tanye " cm ne ye kite pas kawen nanti?cm ne kite bila de anak?" sekarang dah sampai ke soalan itu, Alhamdulillah..kami masih bersama dan masih seperti dulu..malah makin erat kerana kami ada udin..suami semakin matang..masa bercinta kerap bergaduh ketana masing2 muda remaja tapi kini amat susah untuk terasa hati, marah2 apatah lagi bergaduh yang bukan2..syukur..

Ya Allah, aku mohon padaMu, Kau kekalkan kebahagiaan yang kami kecapi kini untuk selamanya..hingga ke syurga..Aminnn..Ya Rabbal 'Alamin..

No comments:

Post a Comment