About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Monday, March 19, 2012

Bisikan Syaitan

Sesungguhnya syaitan itu musuh utama anak-anak Adam. Apabila kita terleka seketika ia boleh menghanyutkan dan terus membuatkan kita terlupa sebentar sebelum tersedar semula..(brape banyak terrrr daa..)

Antaranya:
"Erm..pukul 1.30 baru..zohor pun belum masuk lagi ni..layan udin tidur jap la.."
"Udin nangis pula..awal lagi..baru kul 2, jap lagi la.."
"Alamak..dah kul 3.30 la..aduuii..udin tak nak duk bawah pulak..nak berdukung aje.."
Sudahnya solat juga tapi terlewat...(selalu pesan pada diri jangan ulang lagi)

"Rumah dah berhabuk la..kene vacuum ni..tidurkan udin jap la.."
"Ok, udin dah tidur..bukak laptop jap la..nak nengok fb jap..."
"Ala..tak masak lagi la..masak dulu la..kang udin jaga dah tak jadi keje plak"
Sampai ke petang tak juga meng"vacuum"nye umah..postponed la keesokkannye plak..last2 weekend juga la baru mengvacuum bagai..sebab senang sikit wat berdua dengan suami..(ni namanya kerja bertangguh..jangan amalkan ye..)

"Aduii..muka aku ni lama dah disental scrub..nak sental la jap lagi.."
"Banyak keje la nak buat, mandi tengah hari jap g la sental.."
"Ala..petang la sental..malam kang pun ok..banyak sikit masa nak nyental..kot2 udin tidur awal.."
Memang ke laut la angan-angan tu sebab selalunye aku bantai tidur je terus..kadang-kadang time mandi nak cepat je sebab tak sabar nak baring dah..ada la sebulan sekali je aku menyental..

"Lama la aku tak walkblogging..rasa cam tak membaca plak aku..jap lagi la"
"Blog sendiri pun haram tak jenguk..idea mencurah-curah..kang mau ke langit hilangnye.."
"Udin dah merengek minta dukung plak..memang tak nyentuh la terus tu kang"
Memang kadang-kadang tak menyentuh sudahnya..sebab banyak halangan berlaku dan seterusnya terlupa...:-)

Contoh yang kat atas adalah antara bisikan-bisikan yang sering berlegar dalam fikiran aku ketika ingin melakukan sesuatu perkara. Nampak macam mudah dan tidak berapa penting kan tapi perkara-perkara berikut yang membuatkan aku sering terlupa, terlepas, terleka untuk melakukan yang lain-lainnya sekali. Ye, yang paling penting pengurusan masa kerana dunia aku sudah berubah sejak beranak kecil..tapi tetap dipengaruhi oleh bisikan-bisikan tersebut..hihi (padahal salah sendiri kan)

p/s : semua tu boleh dikategorikan sebagai bisikan syaitan ke???

No comments:

Post a Comment