About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Tuesday, March 6, 2012

Pabila Malam

Waktu-waktu cam ni udin biasanya dah nyenyak bersama abahnya..masuk tidur pukul 10, tepuk-tepuk kejap bagi lena. 

Then mama akan bangun untuk gosok baju abah untuk esok, basuh pinggan yang berbaki tak basuh, jemur kain, masak nasi untuk buat nasi goreng abah esok (abah udin suka makan nasi goreng, hari-hari sarapan nasi goreng-nada cam cerita P.Ramlee tu), sambil tu mama layan la cerita kat tv, layan fb kejap..kadang-kadang mama makan sebab mama kan cepat lapar...sebab apa..sebab udin...:-)

Selesai semua mama ready untuk tidur..gosok gigi, bersih apa yang patut..then baring sebelah udin..part ni mama palinggggg suka. Sebelum mama letak kepala, mama akan tenung muka udin walaupun setiap masa mama tengok muka udin..mama akan cium pipi kanan, pipi kiri..cium lagi berulang kali..udin paling muka kiri kanan, menggeliat, berbunyi-bunyi..uh ah uh ah..sebab mama ganggu udin tidur ye..

Mama paling geram mulut tecik udin..mama akan cium mulut udin, gigit-gigit...setiap kali udin menguap, mama akan tutup mulut udin dengan hidung mama sebab mama suka bau mulut udin...sangat sedap dan harum baunya..betul lah orang tua kata bau mulut bayi sangat wangi dan sedap..mama tak penah jemu dan yang penting udin suke kan..kan..kan..

Bila mama letak kepala, mama akan usap kepala udin..berkali-kali..cium kemudian usap lagi..mama akan bercakap walaupun udin dah tidur..mama bisikkan harapan dan doa mama untuk udin supaya tergolong dalam golongan yang baik dan beriman...InsyaAllah sayang..sekali lagi mama cium ubun-ubun dan kepala udin..

Sebelum mama lelapkan mata, mama akan cium udin sekali lagi di pipi, dahi, mulut dan ubun-ubun udin, betulkan selimut, bantal peluk udin dan mama akan pejam mata mama dengan senyuman....

selamat malam sayangku...

No comments:

Post a Comment