About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Monday, May 21, 2012

Bila Kene Tegur...

Assalamualaikum

Sabtu baru ni kami pegi  jalan-jalan kat Mydin Hypermarket kat USJ then petang tu pegi cari stock untuk bisnes aku. So, lepas sarapan roti canai berkuahkan dal buatan sendiri, kami bersiap-siap la. Biasanya aku yang akan bersiap dulu sementara Udin dijaga oleh abahnya. Aku pun sambar la t-shirt lengan pendek disarungkan dengan cardigan hitam dan seluar tracksuit..ye tracksuit yang kain licin tu..letak ats kerusi dalam bilik..suami merenung je sambil tengok tracksuit tengok aku, tengok tracksuit tengok aku..Aku pun renung suami sambil tanya "nape? Tak boleh eh?" dengan muka bapak selamber!!

"Ada pulak pakai tracksuit pegi jalan-jalan...Udin, tengok mama ni pakai tracksuit je..dulu kan Udin, masa abah bercinta ngan mama, lawa je mama bersiap nak jumpa abah, sekarang ni pakai tracksuit je..huh..." terus suami mencebik!

Alahaiiii...aku pun tersengih-sengih la sambil angkut balik tracksuit masuk bilik belakang, sambar seluar jean bawak ke bilik utama.."Ha..ada pun seluar jean kan udin.." kene lagi sebijik..

Ok, aku memang jarang bertracksuit ni dan suami pula kurang berkenan aku bertracksuit..masa belajar dulu memang la seluar ni menjadi pakaian rasmi kebanyakkan student kan sebab mudah dan senang..sarung je ngan apa-apa baju pun then sauk la tudung hitam atau putih dah settle. Tapi bila dah meninggalkan alam student ni seluar ni amatlah jarang aku pakai melainkan nak ke kedai yang hanya beberapa langkah dari rumah ataupun pegi beli kuih ke, laksa ke untuk makan petang yang juga kat depan rumah..selain itu memang terperuk la dalam lemari kan..kat umah pun aku tak pakai..

Tapi bila suami dah cakap cam tu maknanya dia juga peka dengan gaya dan penampilan aku dalam pemakaian. Ada je aku pakai tracksuit pegi pasar malam depan umah aku ni..asalnya aku nak pakai suar slack je, pastu suami pulak menegur.."Amboi, lawanya..nak gi pasar malam depan ni je pun.."Pulak dahhhh..Bila nak pegi tempat yang hanya sekitar kawasan tempat tinggal aku ni, memang suami tak galakkan aku bersiap beria sebab katanya sekejap aje dan dekat pula tu.

Jadinya, aku membuat kesimpulan yang apabila keluar berjalan yang memang untuk berjalan-jalan bagai kene bersiap lebih elok daripada biasa sebab kita pergi tempat yang ramai orang..dan kalau setakat keluar pergi tempat yang dekat dan hanya memakan masa paling lama pun setengah jam je pakai simple alam pun tak pe..mungkin begitu pandangan suami aku pada fahaman aku la..Suami memang tak banyak bunyi tentang pakaian aku tapi sekali dia menegur memang sangat lain dan pelik daripada biasa..dia juga jarang nak beri pendapat dalam bab-bab memilih pakaian ketika di pasar raya..kalau dia senyap je tandanya dia setuju dan tak ada halangan dengan pilihan aku, dan kalau dia berbunyi itu tandanya barang yang aku nak tak boleh dibeli atau memang tak akan dapat lah..ko cari la pakaian lain ye esahhhh..

Aku ni kadang-kadang tersentap juga kalau dapat teguran yang membina dari suami sebabnya jarang beno kene tegur cam ni la jadinya..tapi bila dah kene tegur, aku akan tanya soalan macam-macam sampai la suami aku puas hati dengan apa yang ditegurnya sebentar tadi..skema sehhh..

Dah jadi bini orang, mak selalu pesan pakai pakaian yang suami suka bukan yang kamu suka..lagi bagus kalau pakai pakaian yang suami beli bukan pakaian yang kamu beli tapi suami tak suka.."tapi kan mak, kalau dia suka kita pakai yang seksi-seksi cam ne mak?"..nampak lurus lagi naif tak soalan aku?? "Baguslah kalau dia suka, dari kamu duk pakai yang seksi-seksi depan dia tapi dia tak berkenan nak tengok lagi malu..tapi jangan berkemban depan suami..kang cepat jemu sebab dah BASI.."OOOHHHH..ok..paham mak!!




No comments:

Post a Comment