About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Thursday, May 3, 2012

Ya Allah..Minta Dijauhkan!!

"Abang, nape tidur kat atas pangkin ni? Nak ujan kan ni..jom la masuk dalam, tidur kat bilik"

"Ala..ayang gi la masuk dalam, abang nak tidur kat luar ni..jangan risau, tak basah la"

Beberapa ketika selepas itu,

"Abang!! Abang buat apa ni?Siapa pulak pompuan ni? Kenapa dia ada kat sini?"

"Tak de apa, saje je nak teman abang tidur kat sini"

"Akak, saya tak buat apa pun, nak jumpa abang je kak sini"

"Oh, patutlah nak tidur kat luar kan, rupenya dah janji ngan pompuan lain..abang ni kenapa???"

"La..yang ayang nak marah ni kenapa? Abang bukan buat apa pun. Ok la ni, abang ajak dia datang jumpa abang kat umah kita dari abang jumpa dia kat luar, lagi la ayang tak tahu kan..kan sayang??"

"Aah..kak, abang yang ajak saya datang sini kalau nak jumpa abang"

Terus merengus kuat dan masuk dalam umah..protes tanda tak puas hati dan marah yang amat!!

Kat ruang tamu,

klik! klik! klik!

"hik hik hik...lawa gambar kita kan bang..."

"mestilah..."

"Abang!! Ni buat apa pula ni?? Nak tangkap gambar pegi tempat lain tak boleh ke? Nak tunjuk depan semua orang perangai gedik mengada tu kenapa??"

"Ayang ni nak marah-marah dari tadi kenapa?? Tak kan dengan pompuan yang sebaya adik ayang pun nak cemburu?? Bukan abang ada apa-apa pun"

"Aah la kak....abang belum kahwin pun lagi ngan saya..kami berkawan je..salah ke kak??"

"Benci la aku ngan korang semua ni...Abah!! tengok la menantu abah ni. Berdua dengan pompuan lain depan abah tapi abah buat tak tahu je kenapa?? Kita ni anak abah..kenapa abah tak marah, tak tegur dia?? kenapa semua orang dalam umah ni wat tak nampak je?? Kenapa ni??"

Terus keluar dari rumah, jalan laju-laju tanpa arah..tak tahu nak pegi mana..tetiba dah ada kat shopping mall apa mende ntah..

"Adik wat apa kat sini? kenapa nangis ni? Adik lapar ke? Jom, kita gi makan, akak belanja"

"Ok..."

Sedang makan..

"Akak, suami saya ada pompuan lain, mesra sangat..saya sedih sebab suami saya cam tak de perasaan je bila wat semua tu depan mata saya..saya pelik la..Mak ayah, adik-adik saya semua ada, tapi dieorang macam tak de rasa apa-apa pun dengan perbuatan suami saya..tolong la kak"

"Pas makan ni, adik balik rumah je..sampai umah nanti mesti keadaan balik ke asal. Dah tak de dah pompua tu..balik eh.."

"Ok..."

Sampai rumah, mak tengah enjut udin dalam buaian..

"Eh mak, sejak bila pulak udin tidur dalam buaian ni? Ngape udin minum susu botol ni?? Sape ajar die??"

"Dah kamu lari dari rumah tiba-tiba je..bukan nak cakap apa-apa, udin menangis kuat, tak berenti-renti, mak tahu nak buat apa dah, mak bagi la susu botol je..dia lapo die minum je..enjut dalam buai terus tido..kamu pegi mane berhari-hari baru balik?"

"Ha????berhari-hari??..Eh, kita kuar kejap je mak, benci tengok nas dengan pompuan tu, terus pegi bandar, makan ngan kawan jap tadi terus la balik..bukan lame pun.."

"Tak lama kamu kata..2 3 hari kamu tak balik, kamu kata kejap..kenapa la kamu ni.."

Terdiam terus...

Bunyi ringtone doraemon..sms masuk..

"Ayang, abang kene pegi kursus ni..6 bulan tau kat kl je..tak jauh pun..nanti hujung minggu abang balik..ayang jeles ye???apa la..dengan pompuan macam tu pun nak jeles..abang tak de hati pun kat pompuan tu..saje je melayan die..berhingus lagi la pompuan tu..jangan jeles..jangan risau ye...hihi..merajuk..tak malu!!"

Terus terbangun dari tidur...Tengok suami lena je tidur kat sebelah...sikit pun tak menguit!!

Udin pun sama..ternganga je mulut comel tu..

Astagfirullah al 'azim...mengucap panjang aku bangun subuh tadi..sayup-sayup dengar suara azan..Jantung aku berdegup..laju sungguh..terbayang-bayang mimpi tadi..aiisshh!!

Ngeri betul mimpi tu..mimpi hantu pun tak ngeri cam tu..sampai ke sudah la mata aku cerah je..

Walaupun mimpi, tapi aku tetap rasa cam betul-betul je..Ish, minta dijauhkan lah..walaupun suami aku cakap "abang tak de hati pun kat pompuan tu"..tapi aku tak nak melalui situasi tu..megarut betul mimpi aku ni..

Udah le!! Baik bangun tunaikan tanggungjawab lagi bagus..

*Ya Allah, minta dijauhkan perkara seumpama itu*



No comments:

Post a Comment