About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Tuesday, August 14, 2012

Cerita Hujung Minggu yang Sibuk Bebeno la Kononnye!!

Assalamualaikum

Minggu lepas minggu yang agak sibuk pada aku dan minggu duit mengalir macam ayor paip tak benti-benti. Selangor dengan Kelantan duk azab ngadap masalah air kan, aku pulak duk membazir ayor paip..eh..eh..ko mende esah!!
1. Jumaat lepas suami amik cuti sebab sekolah mama ada buat Majlis Berbuka Puasa dan memerlukan tenaga kami. Kebetulan stok barang bisnes aku baru saja lepas dari tahanan kastam. Azab kome tunggu 2 minggu, apa yang kastam duk belek dengan barang-barang orang tak tahu la aku.

2. Pagi Jumaat pergi amik stok rocker dan terus ke Putrajaya. Sampai kantin ternganga kejap mulut mama tengok penuh kete dengan 15 rocker. Nak buat cam ne, Allah tengah nak bagi rezeki kan..terima seadanya :)

3. Menu berbuka puasa yang diorder oleh Pengetua Sekolah Agama Presint 11 (2), Putrajaya, Nasi Tomato, Kuih Agar-agar Sirap, Air Teh O Panas, Air Sirap. Moreh pula kuih Karipap dan Kuih Seri Muka Pandan. Majlis selesai dalam pukul 10 malam, terus bertolak balik ke Kuala Selangor.

4. Pagi Sabtu tu sesi membungkus dan membalut rocker untuk urusan pengeposan pada customer. Disebabkan lagi seminggu nak raya kan, so aku membuat keputusan penghantaran paling lewat adalah Selasa (14/8) dan akan beroperasi semula seminggu selepas beraya.

5. Berpeluh jugak la ketiak aku membungkus bende alah ni ha..baru first round, second round tunggu next stock pula sebab kastam lepas barang sikit-sikit. Nak kene piat telinga mamat kastam ni. Nasib la customer kesayangan hamba semua memahami dan bersabar menunggu barang ye..sayang kome ketat-ketat la!! Yang tak sempat nak mengecop tu, jangan riso, akan sampai lagi stok rocker sebelum raya dan selepas raya..InsyaAllah :)

6. Selesai urusan pengeposan barangm bertolak ke Manjung sebab suami dah janji nak balik Manjung minggu ni. Sampai rumah pukul 3.30 petang, deme tengah bersiap nak pergi meniaga. Aku dengan suami berehat la kejap, dapat lah lelap sejam cam tu. Petang tu ingat nak ke bazar.

7. Pukul 6 petang ke bazar kat Pasar Basah Manjung tu. Janji dengan member Haseela nak jumpa dia kat bazar, nak bagi baju yang dia beli kat aku. Kesian Seela. anaknya demam berhari-hari sebab nak tumbuh gigi geraham sampai tak sempat si Seela nak bank in duit kat aku. Aku cadang je la jumpa sebab mana la tahu dia nak pakai baju kat anaknya time raya kan..mana la sempat nak ngepos ni.

8. Lepas jumpa Seela, meround la aku mencari makan. Suami aku malas nak bersesak dengan orang, dia pegang Alauddin lepak kat gerai Abah. Suami order roti john Ain Atikah 2 ketul, roti john panjang seketul dengan popia SS Ali 5 keping RM3. Aku pula macam biasa murtabak daging muslim 2 keping, kuih pau sambal RM1 dan kuih roti sardin celup tepung RM1. Abah suh order ayam golek sekor dan beli coconut shake 2 bungkus. Siap!!

9. Malam dalam pukul 9, adik-adik aku kuar dengan si Wan ke Giant katanya nak beli apa aku pun tak tahu. Aku, suami, Alauddin, Mak, Jannah, Akmal dan Iqah ke Billion baru. Aku nak mencari baju kurung sebab apa pun tak beli lagi ni haa..Jalan-jalan ada la 3 4 buah kedai kat bawah Billion tu jual baju kurung, tudung bagai nya..Usik sana, raba sini, 2 helai jugak aku angkut baju kurung.

10. Mak aku mencari blaus nak berjalan raya nanti. Dapat la 2 helai. Aku mencari skirt labuh yang kembang. Sekarang aku nak kurangkan pakai seluar jeans dan slack la, maklumla orang berkaki carrot ni klako sikit kalo pakai seluar. Nak pakai pun yang bercorak dan tak mengikut bentuk kaki aku ni ha..dapat la selai skirt sudahnya..Tengok tudung panjang ni macam minat pulak. Maklumlah, dah beli inner neck mula la berangan nak pakai yang lilit tengkuk sampai putus tu kan..rembat la 3 helai..tengok dulu cam ne kan.

11. Naik tingkat atas masuk Billion, elok pula area baby dan kanak-kanak kan..memang rezeki Alauddin la..belek-belek manja amik juga 3 pasang, sehelai baju tidur, sehelai jeans paras betis. Memang betul la orang kata, beli baju anak ni nafsunye lain macam sikit. Abahnye???Redha kan je la..

12. Pagi Ahad bersiap nak balik la. Tapi suami keluar berjalan sengsorang dia pegi mana ntah, balik-balik aku tengok ada 2 biji bantal duduk, 2 biji bantal kekabu, 2 sarung bantal, 1 beg lipat yang beso gabak gambar kartun beria tu..rupenye ke Sakan orang tua ni.

13. Pukul 1 bertolak dari rumah Abah balik la ke Kuala Selangor. Sampai kat Sungai Besar, singgah kedai jual baju kurung..arked pe ntah namanya, konon nak mencari baju kurung sebab baju kurung yang aku beli semalam tak de warna tema, tapi gedik nak beli sebab berkenan. Tapi tak jumpa yang betul-betul ngam dengan warna yang aku nak. Dalam tak berkenan tu terbayo la juga 3 helai blaus, 4 biji keronsang berjuntai..

14. Singgah pula kedai sebelah, pun sama juga. Sudahnya aku pujuk suami aku last gi Jakel kat belakang bangunan arked tu. Jakel nye tak lah beso macam kat KL dan Shah Alam tapi boleh la tahan banyak juga bajunya. Belek punya belek ada warna ala-ala biru turqoise..polkadot bentuk air..saiz dah ada, tapi macam was-was sebab banyak pada biru warnanya. Panggil suami masuk kedai tengok sekali, siap ugut kalau silap beli kene beli sepasang lagi!! Hohohoho

15. Suami amik contoh baju melayu yang siap dalam kotak yang ala-ala warna baju melayu beliau, telek-telek tak banyak yang sama pun. Tapi dalam hati aku nak beli la sebab berkenan pula polkadot tu. Keluar Jakel aku senyap je siap toleh 2 3 kali ke belakang seolah-olah ada yang tertinggal..Sesungguhnya seorang suami yang baik adalah yang sangat memahami luar dan dalam isterinya..chewah!!! Gedik ko esah!!!! Suami aku cakap, pegi la amik yang berkenan tu, karang tak tido malam duk ulang cerita minatnye lah dengan baju kurung polkadot die tuuuu...abang tunggu kat kete...hehehehehehehe...masuk balik, jumpa adik yang layan aku tadi, bawak terus ke kaunter, bayo..settle dah...i lap u la :)

16. On the way balik dalam hati berkata-kata, aku masih belum jumpa baju kurung tema raya tahun ni, so kene cari lagi..terpaksalah cari dalam diam..hoho..sebenarnya aku ada usha kat online baju kurung warna biru turqoise ni. Memang lawa la, harga pun sederhana je la..dan yang penting kaler tu macam serupe je..harap serupe la..so malam lepas suami aku tido...hihi..transfer duit, katanya ari ni (Isnin) pos by poslaju, Selasa sampai lah..selamat dahhh..

17. Rupenye suami aku amik cuti pula Rabu, Khamis dan Jumaat, katanya nak mengemas rumah sebab nak bercuti seminggu berjalan ke Pahang, Terengganu, Kelantan dan Perak. Hope baju kurung tu sampai Selasa time laki teman takde..hihi..bior buntang biji matanya tengok teman pakai buju kurung tu time 1 Syawal nanti..:)

Itu je la nak update nye pun...udoh tengah malam ni esah..tidur la, sahur karang laki kamu nak makan roti telur pulak, mau tak terbangun kamu karang!!Ok..Ok..

nanti aku update pulak hal lain ye..As-salam :)

No comments:

Post a Comment