About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Thursday, September 20, 2012

My First Gym :)

Assalamualaikum

Sejak 3 minggu lepas aku duk mencari sesuatu yang ala-ala macam pool yang sesuai untuk Alauddin main kat dalamnya tanpa risau jatuh terhantuk, tersembam, berbenjol kepala dan sebagainya. Niat dihati nak beli splash pool, memang besar dan siap ada ball berwarna warni sekali kan..tapi bentengnya tidak tinggi sangat, so rasa tak sesuai untuk Alauddin main-main di dalamnya. Kang kalau tengah duk manjat benteng tu jatuh terkeluar pulak dari pool jenuh pulak aku nanti kan..
 
Lepas tu tengok kan harganya yang rata-rata menjual paling murah pun RM199, rasanya tak berbaloi sebab kekerapan menggunakannya di samping lebih banyak tak sesuai dari sesuai dengan Alauddin membantutkan lagi hasrat aku nak membelinya. Tapi hasrat hati ni memang aku dah cakap pada suami dan dia setuju aje cuma jangan mahal beria..ok..:)
 
Memandangkan Alauddin dah mula pandai memanjat, mengangkat kaki nak keluar dari walker, melangkah entah apa-apa, aku kene cari sesuatu yang bole dia panjat, berpegang dan meniti dengan selamatnya. Aku ni jenis penakut kalau anak ke budak kecik ke jatuh..memang aku seriau..tu sebab mulut aku bising sungguh bila suami take over jaga Alauddin sementara aku nak jemur kain ke, mandi ke, memasak ke, sebab suami aku jenis suka mencabar si kenit ni tapi tak pernah jatuh la..cuma aku ni jenis risau terlebih punye orang..suami aku sampai setiap kali aku nak buka mulut ingatkan tengok Alauddin, dia akan angkat tangan macam ikrar tu sambil sebut "dengan ini, abah Udin akan menjaga Udin dengan baik supaya Udin tak jatuh, kalau Udin jatuh mama akan bebel 7 hari 7 malam dekat abah..sekian" Setakat ni memang Alauddin tak pernah jatuh ke, tersembam ke, berbenjol dahi ke, terhantuk ke..Ha...begitulah ghupenye..:)
 
Aku memang mencari yang ala-ala cam playground yang lantainya jenis kalau Alaudin jatuh pun dia tak sakit, tak rasa apa kat kepala dia dan bontot dia dan boleh jatuh banyak kali since dia pun duk menapak jatuh je kan, berpaut sana sini, bila tempat pautnya jauh sikit, mula la jatuh terduduk kan. Search kat lelong, mudah.my semua tapi still tak jumpa dan tak ramai pun yang jual menatang yang aku nak ni..
 
Sampai la masa pergi Tesco kat Nilai minggu lepas, kebetulan holiday kat PD masa tu, on the way balik dari kenduri kahwin sepupu kat Semenyih singgah la Tesco tu..tengah tolak troli terperasan la 1 kotak yang gambar depannya ala-ala macam pool yang aku nak cari tu..namanya My First Playgym. Mempunyai 1.30 m diameter lebar dan 1.04 m tinggi rasanya memang sangat sesuai dengan Alauddin, lepas tu ada 2 mainan gantung yang dalamnya ada loceng dan seketul mainan ala-ala tukul tu..semua mainan ni jenis macam pelampung yang memerlukan angin untuk jadi seperti gambar kat kotak tu..so memang confirm la kalau Alauddin main kat dalam tu tak rasa sakit if jatuh ke pe kan..so aku tunjuk la kat suami gym tu..suami pun kata ok..nanti kita beli kat sana..:)
 
Scan harga RM70 berapa sen ntah..aku lupa dah..so aku rasa nanti balik Kuala Selangor nak beli kat Tesco sana je la..senang dari duk angkut jauh-jauh ni ha..Sebelum ni duk cari tak de pula jumpa kat Tesco..rezeki la tu kan..
 
Pastu masa on the way nak balik Kuala Selangor selepas berholiday tu, singgah rumah mertua kat Puchong sebab mak abah semua ikut holiday sekali..so abah nak singgah rumah besannya la..masa suami tengah ralit baca paper Harian Metro ada iklan Carrefour, tetiba suami panggil aku disuanya paper tu, terbuntang la mata aku kat tempat suami tunjuk, My First Playgym yang aku nak beli harga kat Carrefour RM45 sahaja!!! Terbaiiiikkkk lah..nasib tak beli kat Tesco lagi kan..tengok date last sale tu 20.09 kan, so kene pergi cepat ni..hihi..excited mak ko nak!!
 
So, Carrefour terdekat pun kat Klang dan Kota Damansara je..kebetulan nak jumpa customer kat Kota Damansara malam selasa kelmarin, bertambah la semangat mama Alauddin ni. Memang tempat perjumpaan pun dekat carpark Carrefour Kota Damansara tu, so selesai urusan teruslah menapak dalam Carrefour tu kan..tapi Carrefour ni lengang je..tak ramai orang kat dalamnya, so seronok la menolak troli time tak ramai orang..dapat je apa yang nak tu kan..scan harga tengok betul ke RM45 macam dalam paper tu..yezzza...betul harganya..beli pam pulak..terus la pegi bayar..hahahaha..selamba badak je datang semata-mata nak beli My First Gym tu je..terus la shoot balik rumah..:)
 
Jom lah layan pic Alauddin main gym die ni..tak tahulah kalau mende tengah baru dan baru jumpa memang la seronok main kan..tapi memang aku rasa secure je la bila letak Alauddin dalam gym dia kalau nak buat kerja rumah kan..tal risau jatuh ke pe ke kan..
 
 
Ni gambar kotak gym ni
 
 
Pandangan depan gym

 
Alauddin tengah ralit main

 

 
 

 
 
 
 
 
Gym ni boleh tahan beso jugak..sampai abah Alauddin cakap, rumah abah dah macam taman tema dah ha..sana walker, sini gym, ceruk sana jumperoo..celah sini kereta mainan, celah sana kereta mainan atok bagi..alahaiii..untung adik-adik Alauddin nanti :) 
 

 
 

No comments:

Post a Comment