About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Thursday, February 7, 2013

Bantal Bushuk Bertukar Tangan

Assalamualaikum

Sebenarnye aku tak de pun bantal busuk sepanjang hidup aku. Sama ada memang mak abah tak ngajo atau aku yang memang tak suka nak berbantal-bantal busuk sangat nih..tak tahu la aku..

Bukan aku je..adik2 aku semua tak de pun bantal busuk ke hape ke..

Cumanye...time bercinta dulu, suami aku ni de la kasi hadiah kat aku sebiji bantal peluk kecik. 
Bantalnye warna merah, kat hujung de kepala pooh warna kuning...

Asalnye bukan la hadiah sebab besday ke hape...asalnye pakcik sorang ni berjalan-jalan ngan kawan2nye kemudian nampak bantal peluk ni, teringat la kat aku..kononnyeeee...beli la nak bagi aku...gitu le permulaan kesahnye..

Jadinye sepanjang 8 tahun la bantal peluk ni aku kelek ke sana ke mari, jadi peneman tido aku..

Dari hostel bawak ke rumah famili kendian bawak ke rumah sewa...kini tetaplah dengan aku kat rumah sendiri...gitu la...

Memang suka sangatlah suami aku ni sebab kondisi bantal peluk pemberiannya masih berada dalam keadaan elok, warna mengancam lagi..tak pudar walaupun dah berapa kali kene pulas dalam mesin nun..dan yang penting masih gebu cam dulu..

Tengok la sapa jaga kan..aku mengaku aku jenis sayang barang dan cermat dalam jaga barang...

Abah pun selalu cakap, aku sorang2nye anak yang tak payah nak beli satu2 barang banyak kali..beli sekali brtahun gunanya selagi tak koyak, tak rosak, tak hancur...haaa...

Tapi skang service bertukar tangan la sudahnye...Aku buat bantal peluk ni sebagai bantal peluk tido Alauddin. Bila dia tido, aku selit lah bantal peluk ni kat celah kaki dia..

Alauddin jenis tido mengiring sebab sebelum tu nenen dulu kan, so senang la nak selitkan bantal peluk tu kat celah kaki dia kan.

Alauddin jenis suka mencium anak patung atau menatang ala2 bear ni. Macam tu la juga dia buat kat bantal peluk ni.

Nampak je kepala pooh ni..diciumnye..urrmmmm...bunyi gitu kalo cium...hahaha

Suka sangat la suami aku kan sebab bantal pemberian dia boleh guna turun temurun..hahaha..bajet je ayat aku kan...huhu

Ni la rupe bantal peluk aku tu haaa..


Tapi sorry sikit ye..bantal peluk aku tak de serdak air liur basi ke, peta exotic ke...tak de ye...hoho...bersih gitu :)

Ok..daaa :)



No comments:

Post a Comment