About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Friday, February 15, 2013

Pulang Balik

Assalamualaikum

Perbualan suatu ketika dahulu dengan kawan kat universiti. Aku sedang bercinta, begitu juga dirinya...

Kawan: Apa yang ko pandang kat mamat hitam tu cah?
Aku: pandang??? Nape? Tak ok ke?
Kawan: Sorang putih sangat sorang hitam sangat...dah macam kapel ngan nigeria dah ko...
Aku: Aku tengok ok je...tak baik kata dia nigeria..pio melayu wehhh...
Kawan: Cari la yang ada rupe sikit...macam tak de taste la ko
Aku: Ok la tu...aku memang suka yang hitam manis...laki cerah aku tak berkenan la...
Kawan: Ni bukan hitam manis..hitam rentung dah...
Aku: Tak pe la...dia baik tau..ko je tak kenal dia..
Kawan: Aku kan memang memilih tau nak buat laki..aku memang cepat tertarik dengan lelaki hensem...ko tengok la pakwe aku..hensem kan..

Perbualan beberapa bulan yang lalu bersama kawan yang sama ketika di universiti dahulu

Kawan: Cah, ni la suami aku..
Aku: Ohhh...bila tukar taste ni?
Kawan: Ala....hitam ke putih ke janji hati baik cah...boleh jaga kita elok2 kan..cukuplah tu..rupe tak penting...

Alhamdulillah..dah terima hidayah dah kawan aku ni ha..

Memang betul sesangat la kata orang tua2, kalau meludah ke langit, mana mau sangkut di pokok, kompom landing kat muka sendiri...

Kuang...kuang...kuang...

Semoga berbahagia kawanku bersama pasangan hidupmu....

As salam

No comments:

Post a Comment