About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Wednesday, March 6, 2013

Tudung

Assalamualaikum

Skang kan pesen tudung berwarna warni kan..memang meriah kaler die kome...
Trend terkini tudung chiffon 3 layer 

Tapi jenis aku memang tak de la nak beli tudung selai sampai ratus2 tu kan...
Banyak lagi mende lain aku boleh beli dengan rm200 tu dari sehelai tudung je...
hohoho

Tapi bersepah je pun orang jual tudung chiffon 3 layer ni dengan harga murah setanding kualiti lebih kurang sama ngan yang mahai..

Mahai pun sebab nama dia gah selain kualiti tip top
Janji kene pandai cari je la kann


Disebabkan aku ni tinggi lagi berleher jinjang...kahkahkah..
So aku memang mencari tudung yang labuh melebihi 14 inci

Kat fb ada ramai yang wat biz jual tudung chiffon ni jahit sendiri.
Aku dah jumpa 3 orang dah

Setelah diteliti, memang banyak feedback yang memuaskan dari previous customers deme
Jadi ianya meninggalkan kesan yang mendalam la pada sanubari aku ni
Maksudnye gedik la nak menempah nanti tu kennnn..

Aku dah try beli 3 helai kat fb ni..
Memang lawa gile la
Dia guna chiffon high kualiti
Chiffon jenis berat dah jatuh bila pakai
Lepas tu tak jarang pun
Memang puas hati dari segi kualiti
Brooch pun jenis jahit siap

Tapi kan aku jenis leher jinjang...nak kabo sekali lagi..:)
Jadinya senteng sikit tudung tu kat bahagian leher..
Maksud dia, kalau aku duk ligat gerak kepala, tunduk lebih sikit memang nampak kawasan leher dan sekitarnya la...

Aku memang dah bagi ukuran nak saiz L tapi bahagian tepi dia jenis pendek lak
Jadinya aku sedekah la kat adik2 aku
Sonok la deme dapat tudung lawa..
Leh simpan raya katenye...
Hohoho..

Oh ye..tukang jahit ni tengah cuti berpantang
Hujung bulan 3 baru start jahit balik
Time tu baru nak tempah yang labuh lagi

Harga tak mahai mana pun
Sehelai RM55 je pun

Peh tu, aku duk godek2 fb ni
Terjumpa lagi 1 online shop ni jual tudung labuh2 je semua
Sesuai la untuk yang leher jinjang cam aku ni
Sekali lagi nak kabo :)

Ada juga jual chiffon 3 layer ni
Memang labuh yang mengagumkan hati aku
Mula la mencanak-canak nafsu nak membeli tu kan

Tudung saiz L tapi labuh dia 19 inci
Labuh giler kan..
Suka aku sebab senang nak bf anak nanti

Tengok warna pun cantik
Sehelai harga boleh tahan, RM75 aje...
Katanya high kualiti dan tak jarang..
Penting tu tak jarang..hoho

Page apa?
De'Hijab Muslimah
Kalau dah kata muslimah tentulah tudungnya labuh2 ye dak..
Mak esah sukeeee :)

Suami mak esah pernah sound tepek
JANGAN nak pakai tudung singkat2
Nak abang masuk neraka ke???

Sentap jap mak esah dengorkan...
Taat punye pasal..mak esah ikutkan

Ada sekali aku pakai tudung
chiffon 3 layer jugak..
Masa beli memang nampak labuh, katanya 14 inci
Bila ukur betui le pun

Tapi bila disarung labuhnya ngam2 dada je
Ada la tersembul sikit
Kata leher jinjang...kabo lagi sekali..hikhik
Wat catwalk lak depan suami
Bantai jeling je
Dan2 tu suruh tuko tudung lain

Katanya 
Nak abang masuk neraka ke tersembul2 tu???

Sentap manjang la mak esah kan bila asyik sebut neraka jek!!
Sian suami mak esah

Lagi sekali tudung2 tu aku sedekahkan kat adik2 aku
Tak pakai pun lagi...
Tak pe la..rezeki deme
Suke beno la deme

Mula la skang ngoder tudung 3 layer plak kat aku
Tak padan ngan sekolah rendah pun
Mana nak dilaramkan tudung rupe tu aku pun tak tahu

Suami mak esah memang cerewet bab tudung
Katanya dia lagi suka mak esah pakai tudung pe2 rupe janji labuh tutup dada
Dari zaman bercinta memang rupe ituuu

Tapi sejak dah kawin ni memang la rasa segan bebeno nak bertudung singkat ke simpang ke
Tak tahu ngape...
Bila tengah melaram depan ceromin tu kan
Pakai tudung bawal, saje nak sangkut sebelah atas bahu
Baru nak pin, rasa tak best pulak

Sudahnya aku pin tengah2 je la..tak yah simpang2 bagainye
Udoh rupe ustazah pencen pula gayanye..

Tapi gaya itulah pun yang suami mak esah suka pun
Nasiblah mak esah jenis redha jeee..
Huhuhu

Haaa..ada lagi 1 blog orang menjual tudung
Yang ni memang lawa2 warna dan design tudungnya
Harga pun tak mahai mana
Tak sampai rm100 pun dah boleh dapat tudung lawa
Ada juga rm100 dapat 2 helai
Kualiti terbaikkk

Aku suka cuci mata kat Nurjannah Collection
Deme ni pun setiap minggu de je design baru
Bole la usah2 ye :)

Ok la..nak wat keje sikit

As-salam :)



1 comment:

  1. join my first GA :)

    http://masnayli.blogspot.com/2013/06/giveaway-pertama-bulan-jun.html

    ReplyDelete