About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Friday, April 12, 2013

Mende Manis Lagi!!!

Assalamualaikum

Lately ni tiap2 minggu aku bantai makan mende manis.
Ada je mende manis yang aku order, semua nak penuhi nafsu makan aku je

Beliau, iaitu encik suami pun dak tak leh kata apa
Hanya mampu menggelengkan kepala sahaja

Minggu lepas tekak teringin nak makan blueberry cheese cake
Pehtu nak makan pavlova.

Masuk blog kak salmi, dia dah amik order mini pavlova sekarang
So, order mini pavlova la sekali harung

Tapi aku minta kak salmi bagi kat mama, jumpa kat Mydin Putrajaya je sebab aku ikut encik suami bersukan badminton di Puchong.
Sukan PETANDA katanyeee

Petang baru merasa makan sebab sampai rumah mama aku bantai tido sebab mama tak sampai lagi, ke Kajang melawat kawan katanya.

Memang super sedap dan berbaloi mengordernyeeee

Meh layan gambo je le ye


Mini pavlova


Blueberry Cheese Cake

Kak Salmi, saya minta izin amik pic ni dari blog akak ye...peace :)



Mungkin aku bukan penggemar cheese cake, jadi aku hanya makan sepotong sahaja.
Mama kata memang sedap, lebih sedap dari kedai kek kat taman mama ni
Mama selalu beli blueberry cheese cake kat kedai kek tu

Pavlova pula....memang sedap la..
Sama la cam yang aku order ari tu saiz besar tu
Tapi lepas ni kene order yang saiz besar tu la sebab makan mini cam tak puas pula...
hahaha

Cheese cake tu aku saje nak merasa la 
Jadi balance kek tu aku tinggal kat mama dan adik2 kat umah je la
Mama kata letak dalam peti ais lagi sedapppp

Hari ni pula lain kisahnyeee

Kelmarin akak bawah rumah aku wasap no phone durian crepe kat kawasan sekitar aku ni
Punye la berbulan aku menanya orang kot ada yang amik order durian crepe kan
Kini sudah tiba

Aku pun dengan penuh tak sabo nye terus la call, tapi tak berangkat pula
Call sekali lagi, pun sama tak berangkat.

Aku sms pula, 24 jam aku tunggu tiada balasan jua..

Aku pun wasap akak bawah umah aku, ngape tokey crepe ni tak angkat phone or reply sms?
Salah no ke???

Akak ni kata betul dah

Dalam duk borak2 tu, tetibe masuk sms kata tokey crepe sibuk kelmarin, tu yang tak sempat nak reply sms, sebab mak ayah datang dari kampung. Ohhhhh...

Kisahnye semalam la ni....terus la aku tanya apa lagi yang dibuat dek akak ni
Rupenye ada amik order pavlova jugak
Mini dan beso

Aku pun sekali harung order cam biasa
Amik durian crepe 2 pek, pavlova beso 1

Hari ni juga akak ni siap terus la delivery ke rumah aku
Seronok tak apa nak dimakan terus dapat????

Mestilah seronok....
Order semalam ari ni dah dapat makan

Aku ni kalo makan durian crepe memang tak maunye 1 pek
Encik suami memang tak de layannye mende alah cam ni

Alauddin memang suka durian crepe
Sama naik je ngan aku
Nasib tak pernah kembung perut...huhu
Kalau tak jenuh juga

Kalau pavlova tu, dia kutip buah kiwi je la...

Moh layan pic lagi


Pavlova akak ni dalam bekas bertutup, senang nak simapan dalam peti :)


Durian crepe 12 ketul
6 ketul dah abis pukul 1 tadi....hoho



Sekarang senang la nak order ape2 pun
Balik Manjung ada, balik Puchong ada, kat rumah pun ada...

Semua main order aje yerrrr
Yang penting sedia duit sekali yee

Daaaaa

As-salam :)

2 comments:

  1. terima kasih banyak2 aisyah..baru perasan entry nie,tq sekali lagi sebab sudi order n wat review..

    ReplyDelete