About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Monday, May 27, 2013

Rindu Anak

Assalamualaikum

Alauddin masih dalam keadaan biasa. Mungkin dia ingat abah dia pergi kerja seperti biasa. Tapi bila tanya mana abah...dia akan pergi kat pintu dan panggil abah...abah..abah...

Malam tadi masa nak tido pandang lama kat tempat tido abah sebelah mama. 
Kebiasaan Alauddin, panjat badan mama bergolek kat sebelah abah sampai terselit rapat kat belakang badan abah.
Lepas tu bangun sergah abah konon nak terkejutkan abah.

Tapi malam tadi, panjat badan mama, bergolek langgar bantal peluk abah.
Bila bangun pandang bantal abah, panggil abah...

Masuk bilik pun, bila mama dah tutup pintu, mata Alauddin pandang pintu.
Tunggu abah masuk.
Sebab abah biasa sebelum masuk bilik mesti mandi dulu.

Jadi mama dan Alauddin akan masuk dulu dalam bilik, baru abah masuk.
Terkebil-kebil mata Alauddin tunggu abah tak masuk2.

Tengah malam suami call, cerita perihal seharian Alauddin tanpa abah.
Masih belum cari abah, keadaan dia seperti hari2 biasa. 
Cuma bila sebut abah, baru dia mencari.

Jadi suami kata jangan selalu tanya dia mana abah, kesian pula kalau dia tunggu abah tapi abah sebenarnya tak de pun.

Kesian abah, rindu sangat kat Alauddin.
Masa call suara sebak je.

Rakam video untuk Alauddin subuh tadi pun,air mata bertakung je.
Sebak rasa bila abah ngadu kat mama, abah tak fokus nak buat aktiviti.

Semua ingat kat Alauddin.
Penangan anak sulung la katakan :)

Lagi abah sedih bila minggu ni abah tak dapat balik sebab ada aktiviti luar.
Lagi 2 minggu la abah balik.
Sabar ye abah.

In shaa Allah, Alauddin ok :)

Abah jaga diri elok2 ye...kami tunggu abah balik lagi 2 minggu
Rindu abah juga :)

As-salam

No comments:

Post a Comment