About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Thursday, December 12, 2013

Kembali Pada Rutin :) :)

Assalamualaikum

Alhamdulillah.....menerima berita penempatan kerja suami selepas tamat belajar dengan hati yang lega dan penuh kesyukuran.

Suami masih kekal berkhidmat di Selangor. Pada asalnya dia mohon ditempatkan di daerah Petaling jika tidak dapat kekal di Kuala Selangor, tapi daerah Kuala Selangor maklumkan tiada siapa2 pun yang ingin ke Kuala Selangor, jadi kekosongan 3 tempat tidak diisikan.

Jadi suami memohon untuk kembali ke Kuala Selangor tapi mungkin bertukar bahagian la. 
Tak kisah katanya janji dia tak perlu pindah randah :)
Alahmdulilah..

Kami memang sudah sebati dengan kehidupan di Kuala Selangor, walaupun tiada mall yang gah tapi kami suka suasana yang masih ada nilai kampungnya. 

Kehidupan kami sekeluarga juga dah kembali kepada asal seperti 6 bulan yang lepas...hihi..
Tamat belajar selama 6 bulan pada Jumaat, 6.12.2013

Seronok dia tak dapat digambarkan.
Sudah tak perlu berjauhan lagi.
Tidak perlu berindu-rinduan
Tak perlu menangis jika teringat-ingat
Nikmat yang tak terungkap

Rutin aku juga kembali seperti sediakala
Mula menggosok pakaian kerja suami di malam hari.
Masak nasi sebelum tido jika suami mahu sarapan nasi goreng.
Siapkan bahan2 memasak jika suami mahu makan cucur bilis atau cucur jagung untuk sarapan.

Makan tengah hari juga dah mula masak mengikut waktu sebelumnya,
Jika semasa tinggal berdua dengan anak, aku lebih utamkan makanan anak, kini keutamaan pada makanan suami dan anak pula.
Sebab suami biasa balik makan tengah hari jika tiada mesyuarat pada hari itu.
Kalau ada mesyuarat, suami makan kat pejabat je la dan hanya makan malam je.

Ada kalanya suami mesyuarat petang, ada kudapan di ofis, jadi balik kerja dia takkan terus makan nasi.
Biasa dia nak makan ringan2 je la, macam cucur ke, pisang goreng ke, kuih muih ke.
Malam nanti baru cari nasi.
Tapi kalo tiada apa2 urusan, balik memang cari nasi la...huhu

Bisnes pun kene uruskan dengan lebih teratur lagi supaya aku boleh sediakan segalanya dengan baik mengikut waktu yang sepatutnya.
Rasa rindu untuk buat semua rutin tersebut :)
In shaa Allah....semoga dipermudahkan oleh Allah Taala

Aku tanya dia, napa taknak tuka daerah. Dia kata kalo boleh tak nak berulang jauh sangat, tapi kalo terpaksa nak buat macam mana kan.
Dan yang paling terharu tu, dia kata kalo kerja jauh atau berulang jauh, dia tak dapat balik makan tengah hari...mana abang nak makan nanti....huhu

Sedih pulak kan...haha...suami tak biasa makan kedai, memang susah dia nak makan di kedai.
Dia lebih suka makan fast food cam KFC atau McD je....tapi lalu ke nak hadap semua tu hari2 kan.

Dari isnin hingga khamis ni dia kene ke Shah Alam, tempat pengumpulan sebelum betugas secara rasmi di daerah masing2.
Jadi, dia hanya makan pagi di kanti pejabat dan makan tengah hari dengan bekalan yang aku masak.

Rasa seronok lain macam sebab dia masih tidak segan untuk bawak bekal makan sebab tak biasa makan kedai. Aku tak kesah untuk masak pagi sebab aku memang rasa seronok untuk buat semua itu.
Kata surirumah kan :)

Hari ni bawak bekal nasi goreng daging.
Biasa makan di kereta sahaja.
Mudah menjaga lelaki nan sorang ni :)
Tidak banyak kesah dan suka bergerak sendirian..
Hati isteri pun kurang la curiga :)
Ye la...syaitan tu kan ada di mana-mana....

Ok la..nak masak lunch plak.
Semalam gi tesco tengok ketam bapak beso, mula la rasa nak masak ketam masak sambal kan...wat kering2 tu....sedappppp..

Ayuh memasak...hihi..

As-salam :)



No comments:

Post a Comment