About Me

My photo
Seorang anak sulung kepada pasangan Mohd Yusof Pandak Abdul Rahman dan Hasnah Yusuf. Seorang kakak kepada 9 orang adik-adiknya. Seorang isteri kepada Nasrul Faiz Firdaus. Seorang ibu kepada seorang anak lelaki, Muhammad Alauddin. Seorang suri rumah sepenuh masa dan sepenuh tenaga ('',). Seorang businesswomen kecil-kecilan aje untuk mengisi masa yang terluang. Seorang yang simple dan mudah didekati. Terima kasih sudi menjengah blog saya yang tiada apa ini..
Powered by Blogger.

Thursday, April 24, 2014

Restoran Upin Ipin

Assalamualaikum

Hari ni nak buat review pasal Restoran kartun paling popular kat Malaysia ni
Apalagi kalau bukan Restoran Upin Ipin kannnnnn

Asalnya aku saja duk godek2 Groupon
Tengah ralit scroll terperasan lah coupon voucher 50% dine-in kat restoran upin ipin
Kupon tu untuk makan sebanyak rm30 tapi dapat diskaun 50% kiranya bayar rm15 saja la
Aku kalo pasal upin ipin memang teringat kat Alauddin je la
Dia suka sungguh dengan upin ipin ni
Aku pun tak pikir banyak terus la beli kupon voucher untuk 2 orang
Expired dia hari n -  24.4.2014

Sabtu lepas kami tak de ke mana-mana
Jadi aku ajak Nas jalan2 nanti leh makan kat restoran upin ipin
Nas pun ok je

Kami kuar dalam pukul 2 macam tu
Kami berjalan ke Paradigm Mall dulu
Saja seret kaki jenjalan sambil window shopping ajo
Tapi terbeli la jugak bila masuk Daiso tu
Bukan beli apa pun, beli wet tissues untuk mop lantai, bekas wat eskem dengan plastik bungkus bahan mentah nak simpan dalam peti ais tu ja

Pastu melayan kerenah Alauddin nak main mesin telan duit tu
Lebuh la jugak RM9 nukar kan token tu
1 token rm1, main sekali rm2
Ada balance rm1 wat tukun la kat rumah
Ada balance pun sebab ada sorang akak ni dia main mesin yang 3 token
Jadi dia ada lebih 1 token die bagi Nas
Itu yan terlebih 1 token tu






Ngelejat je rupe die dapat main mesin telan duit tu
Layannnnnzzzzz

Lepas jalan2 buang masa buang duit, kami ke Giant USJ
Memang tala ke situ je sebab tahu nak makan kat restoran upin ipin kan
Masuk ke kawasan parking, Alauddin dah nampak dah gambo kartun upin ipin tu
Terus la riuh mulut die bagitahu kat kami
Ma..ma..ma..bah..bah..bah...tuuuu...tuuu...fuyoooo
Dia kalau teruja macam tu la
Pastu paksa orang teruja sekali macam dia
Bahagian tu Nas la pakar
Tapi bapak biasa lah....
Kalau ngajuk anak dia lagi over dari anak kan
Redha je mak


Cari manusia tersembunyi
Hihihihi

Turun je dari kereta dia dah meluru lari nak pegang dinding tu
Suruh bergambar suka beno tapi memang payah la nak duduk diam
Dia excited nak sembang ngan kawan2 die
Duk borak la dengan susanti ngan ehsan padahal kawan tu kartun ja situ
Bukan orang betul pun
Mulut tu tak abis2 cakap wahhhh....wahhhh....orang tengah excited

Disebabkan kami ada kupon makanan bernilai rm60 tapi perut hanya ada 2 sahaja
Nas kata kita kene makan betul2 ni sebab nilai rm60 tu banyak makanan boleh dapat
Kang makan 1 set dah kenyang memang tak padanlah dengan nilai tu

Tapi jauhari lebih mengenal manikam
Aku kata dia sendiri pun makan tahap naga apa nak risau
Confirm memang licin leh sebat punye
Pastu dia balun aku balik
Kata selera aku pun sama naga dengan dia
Hahahaha

Itu memang kenyataan......SELERA NAGA
Tapi aku selalu kata
Dia makan banyak gemuk
Aku makan sama banyak ngan dia tapi maintaiiiinnnnn.....baca ala2 uncle muthu ye..hihi
Nas biasa pasrah je sebab dia memang akui kata2 aku tu
Hakhakhak

Jadi, apa pilihan menu kami??
Jeng...jeng...jeng


Ini set utama aku
Nasi putih lauk ayam percik
Ada sambal belacan yang sedap tau

Sup dia agak kuat perasa, tapi makan ngan nasi kira boleh la
Kalau wat hirup tak lalu nak telan kot sebab kat beno aji dia

Portion nasi pada aku lebih sikit dari kebanyakkan restoran2 kalau kita order makanan bernasi
Dia punye skop mangkuk tu besar
Biasa aku tengok nasi tu tak de la besar macam kat sini
Untuk makan kenyang memang berbaloi
Ayam juga masak elok, sedap dan besar.
Nasi dah abis dah tapi ayam ada lagi...haha
Dia guna bahagian peha, memang feveret aku la kiranya 

Hasilnya???
Lincinnnnn


Ini set utama Nas
Nasi putih lauk ayam masak black pepper
Sambal belacan sedap pun aku bedal 
Errrr....sebab Nas tak makan sambal belacan
Hihi

Nas kata lauk daging dia sedap dan pedas
Lembut dagingnya dan portion juga banyak sesuai dengan nasi
Aku kalo nas kata sedap tu memang sedap la sebab dia agak susah nak kata sesuatu makanan kedai itu sedap dan kene dengan selera dia.
Biasa kalau bab daging biasa jumpa daging potong beso2 la, liat pastu keras la, rasa ala kadar je wat cukup syarat katanya
Tapi yang ni dia kata sedap dan memang betul2 kene dengan namanya lauk daging black pepper

Nora kasi 4 bintangggggggggg!!



Ini menu kedua Nas
Nasi goreng kampung
Telur kuning die gile marvelousssss
Tapi untuk peminat telur mata yang cair la
Kalau jenis tak suka memang tak makan la telur tu kan

Sampai menu pertama, kami terus order menu kedua
Tips nak makan banyak dari kami yang berselera naga
Kene makan semua secara berturutan tanpa berhenti
Kalau berhenti rehat konon nanti sambung memang takkan tersambung la
Memang terus melepek la tak leh masuk dah

Nasi goreng juga sedap dan terasa pedas cili apinya
Cili api tumbuk juga bersepah2 tapi sayangnya Nas bukan pemakan cili api hatta cili merah pun
Tergigit cili merah pun dah bising cam hirup 1 sudu sambal belacan inikan pula cili api
Mende pertama dia akan buat bila dapat makanan sebegini dia akan kirai nasi cari cili api dan sayur sawi
Asingkan jauh2
Lepas tu baru dia makan


Ini side dish aku
hahahah...side sangatttt
Mihun soto

Mihun soto boleh tahan sedap 
Aku cakap bole tahan tu bukan pasal tak sedap tapi sedap dia seperti kebiasaan kita makan mihun sup kat kedai2. Sebab aku pernah makan tempat yang sup die memang umppphhh!!
Jadi aku bagi 3 star untuk rasa sup dia
Bahan2 juga banyak dalam mihun ni
Portion memang puas hati. Banyak dan in shaa allah kenyang untuk selera normal
Hakhakhak
Mangkuk besar tau bukan mangkuk sedang tu


Ini menu untuk anak bujang aku nan sorang
Mix combo namanya
Ada 3 sosej koktail, 3 ketul nugget, 3 ketul chicken popcorn dan fries
Tapi dia makan hanya fries sahaja
Yang lainn???
Pak ngan mak dia sebat jugakkkk


Secara keseluruhan makanan adalah sedap, berbaloi dan sangat berpuas hati
Layanan juga baik dan mesra
Suasana yang selesa. Background yang memang buat kanak-kanak ralit nak explore
Tayangan cerita upin ipin sepanjang masa
Masa kami datang, cerita SEDIA MENYELAMAT - cerita bomba tu kan
Jadi masa makan kami berlangsung dengan penuh ketenangan sebab Alauddin ralit tengok cerita tu

Semua menu yang diorder selamat dah dikekahkan berdua aje
Alhamdulillah....kenyang sampai malam la tu
Sampai rumah orang kata terus tidur ajo lah

Ada 14 outlet restoran upin ipin di seluruh malaysia
Korang bukak je website die leh tahu mana lokasi yang terdekat dengan korang
In shaa Allah korang akan suka :)

Nas kata boleh la kita pegi lagi
Uikkksss!!
hihi

Wassalam










No comments:

Post a Comment